KAIP SUVALDYTI ŠVENTINĮ NERIMĄ!

Kaip suvaldyti šventinį nerimą pataria mūsų klinikos psichologė Rūta Antanavičienė. Artėjančios šventės dažnai apibūdinamos kaip nuostabiausias metų laikas, kupinas džiaugsmo, linksmybių, vilties, jaukumo. Vis dėlto ne visi šventes patiriame būtent taip. Prieššventiniu laiku dažnai jaučiame stresą, liūdesį, nusivylimą ar nerimą. Metų pabaiga įpareigoja suskubti atlikti nebaigtus darbus, o kasdienes atsakomybes papildo šventiniai rūpesčiai. Nerimaujame dėl papildomų finansinių išlaidų, socialinių susibūrimų šventiniu laikotarpiu ar priešingai, neturint artimųjų, su kuriais praleisime šventes, didėja izoliacijos ir vienišumo jausmai. Nerimo intensyvumas gali svyruoti nuo visiškai silpno, malonaus jaudulio, kuris aktyvina veikti, iki stipraus, trukdančio atlikti įprastas kasdienes veiklas.
Jei pastebite, jog jus nuolat lanko nerimą keliančios mintys, apima intensyvus liūdesio jausmas, tampa sunku atlikti įprastus darbus, išlaikyti dėmesį ar atsipalaiduoti, jaučiatės išsekę, emocionalesni, patiriate miego sutrikimus – rekomenduojame nedelsti ir padėti sau apsilankant pas psichikos sveikatos specialistus. Jeigu šventinis nerimas nėra intensyvus, gerą savijautą padės užtikrinti: reguliarus fizinis aktyvumas, alkoholio, rūkalų vengimas, gėrimų, kurių sudėtyje yra kofeino atsisakymas. Taip pat reikėtų išlaikyti įprastą miego režimą, išmokti relaksacinių, kvėpavimo technikų, stebėti nerimą keliančius dirgiklius ir rasti būdų juos suvaldyti.

Svarbu prisiminti, kad savo emocine sveikata būtina rūpintis nuolatos, tiek per šventes, tiek gyvenant įprastu ritmu.

Visiems linkiu ramaus ir malonaus šventinio laikotarpio!

Laukiame jūsų – Savanorių pr. 66, Kaunas, I-V, 8.00-19.00
Tel. +370 (37) 750 800; +370 (655) 08 000

Skip to content